Programmas priekšrocības
Mūsdienu tūrisma un viesmīlības nozare ir viena no lielākajām pasaules ekonomikas visrentablākajām un dinamiskāk attīstošajām nozarēm. Strauji attīstoties tūrisma industrijai, ar to saistītās profesijas iegūst arvien lielāku popularitāti. Ja izvēlaties iegūt zināšanas šajā nozarē, vēlaties pilnveidoties un iegūt papildu zināšanas mārketinga komunikāciju un kultūras projektu jomā, kāpēc Jūs varētu interesēt tieši BSA studiju programma?
Mūsdienu pasaulē katru dienu notiek lielas izmaiņas, kas attiecas uz visiem mūsu dzīves aspektiem. Tās ietekmē arī pakalpojumu tirgu. Dažreiz var būt grūti sekot pieprasījumam: tas, kas bija populārs tikai vakar, šodien nevienu vairs neinteresē. Šādos apstākļos ir jākonkurē ar lielu skaitu uzņēmumu, kas piedāvā savus pakalpojumus, un jāspēj sistemātiski, radoši domāt par visu komunikāciju kompleksu pārdošanas procesa stabilizācijai un orientēties uz rezultātu sasniegšanu. Tā ir radošā ekonomika.
Maģistra programmas pamatā ir modernas starptautiskas tendences, kuru pamatā ir “radošā ekonomika” jeb īpaša ekonomikas nozare, kuras pamatā ir intelektuālā darbība. Galvenais ekonomiskās darbības lauks ir intelektuālais īpašums, un galvenais rīks šeit ir cilvēka intelektuālais īpašums. Kreativitāte, kā viena no tās īpašībām, palīdz sasniegt labākos rezultātus.
Programmas mērķis - apmācīt augsti kvalificētus un konkurētspējīgus komunikācijas vadības speciālistus tūrisma, viesnīcu, atpūtas un izklaides industrijā, kuriem ir teorētiskas zināšanas un profesionālās prasmes mūsdienu starptautisko prasību līmenī, kas spēj radoši risināt uzdevumus, strādāt starptautiskās un starpdisciplinārās komandās un efektīvi vadīt uzņēmumus un organizācijas, piedalīties projektu realizācijā gan Latvijā, gan ārvalstīs.
Programmas saturs
Studiju programmā ietilpst humanitāro un vadības disciplīnu bloks; nozīmīgs studiju aspekts - visa komunikāciju kompleksa un to vadīšanas veidu attīstība. Liela uzmanība tiek pievērsta disciplīnām, kuras ir saistītas ar psiholoģiju un pedagoģiju. Ir iespējams variēt ar disciplīnu izvēli, atbilstoši maģistrantu profesionālajām interesēm.
Liela uzmanība tiek pievērsta speciālistu radošajai apmācībai. Programmā maģistranti mēģina attīstīt izpratni par izmaiņām tirgos, izmaiņām patērētāju uzvedībā, iegūst zināšanas par kreativitātes nozīmi tehnikas pielietošanas procesos un parāda, ka šo metožu un procesu izpratne palīdz ne tikai atpūtas un izklaides industrijā, bet arī jebkura cita veida komercdarbībā. Iegūtās prasmes un zināšanas palīdzēs pārdot tirgū jebkuru produktu.
Nozīmīgu lomu studentu sagatavošanas procesā veido prakses: radošās, zinātniskās, izglītojošās un profesionālās.
Profesionālie un zinātniskie sakari ar dažādu valstu uzņēmumiem un augstskolām, dalība starptautiskās konferencēs, ļaus iegūt daudzveidīgu pieredzi, kura nepieciešama mūsdienu speciālistiem: izprast mūsdienu tirgu un patērētājus, spēju strādāt ar dažādu kultūru pārstāvjiem, ieviest radošos procesus dažādās darbības jomās un ātri reaģēt uz izmaiņām, kas notiek atpūtas un izklaides industrijas starptautiskajos tirgos.
Maģistra grāds dod tiesības absolventam veikt pedagoģiskas un zinātniskas darbības, kā arī turpināt studijas doktorantūrā. Iegūtais grāds dod tiesības ieņemt augstus vadošos amatus tūrisma nozarē, viesnīcu biznesā, atpūtas un izklaides industrijā. Maģistru sagatavošanas iezīmes ir:
- to prasmju apgūšana, kuras ļauj absolventam veiksmīgi strādāt tūrisma nozares, viesnīcu biznesa, atpūtas un izklaides mārketinga nodaļās;
- absolventu iegūto vispārējo un specializēto kompetenču iegūšana, kas veicina sociālo mobilitāti un konkurētspēju darba tirgū;
- absolventu sagatavošanas un zināšanu līmenis ļauj viņiem produktīvi turpināt studijas citās profesionālajās programmās;
- prasmju veidošana patstāvīgi risināt problēmas, kurām nepieciešama inovatīva pieeja;
- spēju risināt nestandarta organizatoriskos un vadības lēmumus.
Mūsu maģistranti ir iesaistīti pētniecības procesos, katru gadu piedalās zinātniskajās konferencēs, semināros un vebināros. Daudziem absolventiem ir publikācijas zinātniskajos krājumos.
Prasības pretendentiem
Augstākā profesionālā izglītība un bakalaura grāds sociālajās, humanitārajās un mākslas zinātnēs; 2. līmeņa augstākā profesionālā izglītība ar profesionālo kvalifikāciju sociālajās, humanitārajās un mākslas jomās; citas zinātnes jomas, ja ir vismaz trīs gadu profesionālā vadības pieredze - profesionālais bakalaurs citās zinātnēs (pedagoģiskās, tehniskās, dabas un precīzās zinātnes uc) un vismaz trīs gadu profesionālā vadības pieredze (šajā gadījumā studentiem tiek paredzēts papildus viens studiju semestris)
Karjeras iespējas
Profesionālās maģistratūras izglītība nodrošina studiju procesu augsti kvalificētiem atpūtas un izklaides nozares speciālistiem, kuri spēj veiksmīgi strādāt Latvijas Republikas, ES un NVS darba tirgū.
Mūsu absolventi vada savus tūrisma uzņēmumus, strādā par dažādu nodaļu vadītājiem viesnīcās, vada banku klientu apkalpošanu nodaļas, vada privātos teātrus un muzejus, organizē starptautiskus festivālus un pasniedz lekciju kursus dažādās augstskolās. Augstas kvalitātes izglītība ļauj viņiem justies pārliecinātiem darba tirgū un atrast iespējas uzlabot sava biznesa procesus sarežģītos ekonomiskos apstākļos.
Ir patīkami redzēt mūsu absolventus populārā žurnāla “360 grādi” lappusēs, saprast, ka dzīvē viņi ir daudz sasnieguši.
Šajā izdevuma numurā Jūs varat izlasīt PR programmas absolventu stāstus par viņu sasniegumiem.
Pasaules tūrisma ētikas kodekss (.pdf)
Kontakti:
Programmas direktore v.i., Dr.sc.ing., Profesore Žanna Caurkubule
tālr.: +371 67100231
e-mail:
Lomonosova ielā 1/4, 211. kab., Rīgā
Programmas metodiste: Jeļena Volevača
tālr.: +371 67100232
e-mail:
Lomonosova ielā 1/4, 209. kab., Rīgā
Pieņemšanas laiks:
otrdien 14:00-16:00
ceturdien 16:00-18:00